Výstavba kolejiště

Jak již název podstránky napovídá, jedná se z hlediska komplexní organizace o značně náročnou záležitost. V současné době probíhá mezi členy a příznivci klubu průběžná debata o inovaci a aktualizaci stávajícího kolejiště po stránce nejen vzhledové, ale i konstrukční a provozně–funkční. Pokud vše půjde podle plánu, budeme se snažit Vás s výsledky průběžně seznamovat.

Modelové kolejiště se bude nacházet v bývalé provozní budově žst. Roztoky u Prahy, která byla vystavěna v 80. letech minulého století ve slohu socialistického prefabrikovaného "funkčního" realismu. Její tvar kvádru a světlešedá barevnost je kontrapunktem původní historické zdobné a střízlivě vkusně barevné budově v secesním slohu, kam byla po rozsáhlé rekonstrukci tratě a přilehlých částí a funkčních celků zpět přenesena viditelná část provozu. Díky těmto pozitivním změnám a vstřícnosti souvisejících institucí tak KŽM nalezl své působiště v části prostor světlešedé budovy.

Aktualizace dne 5.10.2010

Po trochu rozpačitých začátcích a několika "cimrmanovských slepých uličkách" již stavba kolejiště pokračuje s "naplno otevřeným regulátorem" :-)

Základní technické údaje:

Velikost: H0

Epocha: IV/V

Plocha: cca30m2

Systém: DCC Lenz + SW ModelJOP (Marathon model Brno)

Kolejivo: PECO, code100

Aktualizace dne 5.11.2011:

Hlavním motivem a inspirací klubového kolejiště se stala železniční stanice Praha-Vysočany. Důvodů k výběru jsme měli mnoho, jmenujme alespoň několik z nich - jedná se o jediné pražské nádraží s ostrovně umístěnou budovou; s využitím dnes již neexistující trati na Těšnov zaústění tratí do pěti směrů (a z toho vyplývající bohaté provozní možnosti); relativně krátké dopravní koleje a určitá atypičnost kolejového uspořádání, a také množství vleček napojených do stanice. Kromě vysočanského nádraží se tedy dále na kolejišti nacházejí: koncová stanice lokálky (pracovně "Libeň dolní"), Odbočka Skály, fiktivní areál "vlečka ČKD" a nádraží skryté. Hrubá stavba kolejiště je vytvořena na dřevěných rámech, traťové a staniční pláně pak z MDF desek. Základem krajiny je tradičně pěnový polystyren, finální povrchy jsou tvořeny kombinací fóliáží, posypů i jiných materiálů. Skutečnou ozdobou kolejiště se staly stavby z dílny Mistra Suchana - staniční budova a obě stavědla ve Vysočanech a služebna Odbočky Skály.

Provoz na kolejišti je zabezpečen kombinací digitálního systému Lenz a programu ModelJOP. Řízení jízdy vlaků probíhá v současnosti manuálně s pomocí ovladačů Lenz a Roco, v přípravě je i funkce automatického vedení vlaku z PC dle návěstních znaků. Zabezpečovací zařízení staniční a traťové je ovládáno programem ModelJOP, vycházejícím ze zásad  ´Jednotného obslužného pracoviště´, používaného ve skutečném železničním provozu, s kontrolou volnosti a obsazení úseků kolejovými obvody. V současné době již lze stavět většinu vlakových i posunových cest, není ještě dokončeno zapojení návěstních systémů. Ve fázi přípravy je výstavba trolejového vedení.

 

Diskusní téma: Kolejiště

Datum
Vložil
Titulek

Dny pro veřejnost v I. polovině 2015

Prosím o sdělení kdy a kde všude budou sděleny info o dnech pro veřejnost v I. pololetí 2015.

Datum
Vložil
Titulek

Re: Dny pro veřejnost v I. polovině 2015

máte to tu na stránkách.

Datum
Vložil
Titulek

Kolejiště

Zdravím. Objevil jsem Vaše stránky při prohledávání internetu a pátrání po zajímavých kolejištích u nás. Chci se zeptat, zda existuje plánek nebo fotografie, ze které by bylo možné udělat si představu o celém kolejišti.
Díky za zprávu. Jirka

Datum
Vložil
Titulek

Re: Kolejiště

Dobrý den, napište mi na mail uvedený v kontaktu, něco Vám pošlu. Díky a hezký den! PS

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Kolejiště

díky za zprávu, posílám zprávu na email. Jíra

Datum
Vložil
Titulek

Exkurze KDH

Už se připravujete na naši exkurzi 15.12.? Nezapomeňte, že ohledně vozidel toho hodně, takže se připravte hlavně na dotazy úplně odborné a především na tratě a krajinu. Někteří od nás si už řízení pomocí různých programů či pomocí ovladačů různých druhů již dříve jinde otestovali...

Datum
Vložil
Titulek

Pochvala za dokončení další etapy výstavby kolejiště

V současné době je podle mých informací dokončena etapa osazení odpovídajících výhybkových decoderů, je upravena i JOP a celkově se zdárně kolejiště připravuje na letošní sezonu. Velký dík za aktivní přístup k realizaci celé akce patří kromě několika dalších členů klubu zejména "zlatým rukám z Moravy" a hlavně samotnému Náčelníkovi, bez jehož obětavého přístupu k celé akci by to nemělo tak zdárný průběh. Takže zdar sezóně 2014 a na viděnou. pro toto forum si dovolím zatím zůstat pod značkou qmc.

Datum
Vložil
Titulek

:P

Brzo se na tu stavbu stoleti prijedu podivat. Popijeme pritom nejaky pivo...

Datum
Vložil
Titulek

Re: :P

No to jsem na tebe zvědavej :-)

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: :P

Tak este tak dva tejdny vydrz...

1 | 2 >>

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.