Výstavba kolejiště

Jak již název podstránky napovídá, jedná se z hlediska komplexní organizace o značně náročnou záležitost. V současné době probíhá mezi členy a příznivci klubu průběžná debata o inovaci a aktualizaci stávajícího kolejiště po stránce nejen vzhledové, ale i konstrukční a provozně–funkční. Pokud vše půjde podle plánu, budeme se snažit Vás s výsledky průběžně seznamovat.

Modelové kolejiště se bude nacházet v bývalé provozní budově žst. Roztoky u Prahy, která byla vystavěna v 80. letech minulého století ve slohu socialistického prefabrikovaného "funkčního" realismu. Její tvar kvádru a světlešedá barevnost je kontrapunktem původní historické zdobné a střízlivě vkusně barevné budově v secesním slohu, kam byla po rozsáhlé rekonstrukci tratě a přilehlých částí a funkčních celků zpět přenesena viditelná část provozu. Díky těmto pozitivním změnám a vstřícnosti souvisejících institucí tak KŽM nalezl své působiště v části prostor světlešedé budovy.

Aktualizace dne 5.10.2010

Po trochu rozpačitých začátcích a několika "cimrmanovských slepých uličkách" již stavba kolejiště pokračuje s "naplno otevřeným regulátorem" :-)

Základní technické údaje:

Velikost: H0

Epocha: IV/V

Plocha: cca30m2

Systém: DCC Lenz + SW ModelJOP (Marathon model Brno)

Kolejivo: PECO, code100

Aktualizace dne 5.11.2011:

Hlavním motivem a inspirací klubového kolejiště se stala železniční stanice Praha-Vysočany. Důvodů k výběru jsme měli mnoho, jmenujme alespoň několik z nich - jedná se o jediné pražské nádraží s ostrovně umístěnou budovou; s využitím dnes již neexistující trati na Těšnov zaústění tratí do pěti směrů (a z toho vyplývající bohaté provozní možnosti); relativně krátké dopravní koleje a určitá atypičnost kolejového uspořádání, a také množství vleček napojených do stanice. Kromě vysočanského nádraží se tedy dále na kolejišti nacházejí: koncová stanice lokálky (pracovně "Libeň dolní"), Odbočka Skály, fiktivní areál "vlečka ČKD" a nádraží skryté. Hrubá stavba kolejiště je vytvořena na dřevěných rámech, traťové a staniční pláně pak z MDF desek. Základem krajiny je tradičně pěnový polystyren, finální povrchy jsou tvořeny kombinací fóliáží, posypů i jiných materiálů. Skutečnou ozdobou kolejiště se staly stavby z dílny Mistra Suchana - staniční budova a obě stavědla ve Vysočanech a služebna Odbočky Skály.

Provoz na kolejišti je zabezpečen kombinací digitálního systému Lenz a programu ModelJOP. Řízení jízdy vlaků probíhá v současnosti manuálně s pomocí ovladačů Lenz a Roco, v přípravě je i funkce automatického vedení vlaku z PC dle návěstních znaků. Zabezpečovací zařízení staniční a traťové je ovládáno programem ModelJOP, vycházejícím ze zásad  ´Jednotného obslužného pracoviště´, používaného ve skutečném železničním provozu, s kontrolou volnosti a obsazení úseků kolejovými obvody. V současné době již lze stavět většinu vlakových i posunových cest, není ještě dokončeno zapojení návěstních systémů. Ve fázi přípravy je výstavba trolejového vedení.

 

Diskusní téma: Kolejiště

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Re: :P

Upresnuju datum: Pri ty spravny konstelaci hvezd je mozny, ze se objevim 30. az 1. Takze dejte chladit pivo !!!

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Re: Re: :P

Kluci, tohle není K-Rep, nechte si to jinam.

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Re: Re: :P

máme 8. 9. asi kecy v kleci

Datum
Vložil
Titulek

Tak co je nového?

Ahoj,
Máte zajímavý námět kolejiště, proto se zde občas zastavím.

Jak to jde ? Žijete ještě? Nebo pro samé stavění nemáte čas na web?

Datum
Vložil
Titulek

Re: Tak co je nového?

Ahoj Aleši:-) díky za uznání. Jde to, ale dře to, jak se říká. Času je pramálo, ale i tak se snažíme průběžně budovat a vylepšovat. Uvidíme, co se nám do podzimních výstav podaří stihnout...

Datum
Vložil
Titulek

Otevírám diskusi :-)

Dobrý den všem příznivcům modelové železnice, kteří mají zájem o dění v našem klubu. V této sekci jsou povoleny všechny komentáře, kde si rádi přečteme Vaše názory, připomínky, nápady i kritiku.......

<< 1 | 2

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.